2013. szeptember 14., szombat

Bangkoki zöldség piac

Nagyon szuper lakást találtunk. A legjobb az volt benne, hogy az utcánk túloldalán volt a kaja piac. Hétfő, szerda, péntek délután 4 óra körül elkezdtek kiapkolni az árusok.
- Nem érdemes odamenni, mert ott minden zöld! Zöldségek, halomban, zöld levél, zöld levél hátán. Semmi ehető, vagy ha az, nem tudjuk, hogy kell megcsinálni.-Orsi barátnőm így fogadott minket. Na, de én nem hagytam annyiban. Egyszer élek!




      Másnap délután már 4 órakor ott toporogtunk a férjemmel és Orsival. Gyerekek nélkül, biztos, ami biztos. Óriási kondérokat állítottak fel éppen, gyújtották a lángot, főzték a vacsorának valót az árusok. Érkeztek a furgonok, pakolták a zöld dinnyét, a zöld paradicsomot, a zöld mangót és a zöldségeket, amik különböző méretű, és illatú levelek voltak.Én szívem szerint vázába tenném a legtöbbet. Igaza volt Orsinak. Semmi ehető. De nem adtuk fel.
-Menjünk beljebb- bátorítottam a többieket- kukoricát akarok enni és paradicsomot!
     Leghátul, egy aranyos néninél felcsillant valami piros a pulton. Paradicsom! Ha állsz a pult előtt, akkor egyszer csak meglátod a hagymát is és a krumplit is. Nincs sok belőle, de azért van. És minden 20 Baht.( 140 Ft.) Mindenből egy kilót vettünk, annyira megörültünk az ehető zöldségnek.Találtam még hosszú zöldbabot is, amit anyukám megirígyelne, mert nála is terem  néha hosszú zöldbab, de ez majdnem 1 méter hosszúra nőtt!
Aztán az illatok elárasztják a piacot, rotyognak az ételek, sülnek a sertés és csirke húsok. Zsoltinak az tetszett a legjobban, amikor tandoori szerű agyag hordóban sütik a húst. Vettünk egy egész oldalast Jánosnak, aki ezt kapta szülinapi torta helyett. Gyertya is került rá estére.




- Kukorica!- kiálltottam fel, amikor megéreztem az illatát. Volt nyers és főtt verzióban. A vicces, hogy főzve is ugyanannyi, mint nyersen. Három darab, na kitaláljátok mennyi? Hát persze, hogy 20 Baht.
De főttek komplett ételek is, vitték az asszonyok a vacsorát haza, nejlon zacskóban adagolva. Rizst, curryket, leveseket. A húsok jól néztek ki, a disznónyelv is szép volt, a csülök is jó puhára főtt, a halak finoman sülve, levélen tálalva igazán ínycsiklandozóak voltak. A kibelezett béka nyersen nem olyan szép és a rovaros pultot is elkerültük. Mindig azt hittem, hogy ez csak afféle turista látványosság, hogy pici és nagy soklábú rovarokat sütnek, de be kellett látnom, hogy fehér ember ezen a piacon nem volt rajtunk kívül és bizony a nejlon zacskókban ott csörögtek a fél kilónyi sült inyencségek. Mennyiért? 20 Baht-ért.

2 megjegyzés:

  1. A sült oldalast máris beiktattam a jövő heti menüben. Nagyon jól néz ki!!!!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finomra sül az agyag edényben a hús, de sajnos mindent édesítenek, mézeznek vagy pálmacukroznak az thaiok, és jóval kevesebb sót használnak mint mi.Egy kicsit fel kell javítani a fűszerezést, sóval, borssal. Úgy már igazi!

    VálaszTörlés